Daisypath Anniversary tickers

my picture!

my picture!

About Me

My photo
chubby ramah pendengar yg setia loyal friend sentimental penyayang

Monday, September 2, 2013

Naik 2 kupang????

Saat dan tika ini..mesti ramai ssgt yg bising kan...sbb rege minyak ron 95 ngn diesel naik 2 kupang kan... TERKESANKAH kenaikan harga minyak tu kpd rakyat MALAYSIA ni???? hmmm...

Aku rasa kalau harga rokok naik singgit pon byk yg xbising kot...bak kata org..motor beribu-riban boleh beli tapi harga minyak naik 2 kupang nk naik minyak...hmm..PADAHAL utk bende2 BUKAN keperluan sanggup bayar mahal kan...apa2 pon...lu pikir lah sendiri...pada pandangan aku...kalau nk naik pon apa boleh buat kalau harga apa2 brg nak naik pon..bukan dgn soh seh soh seh benda tu boleh berubah pon...tpi tgk lpas ni..MESTI harga brg2 lain NAIK jgk..alasan harga minyak naik..xpayah tunggu harga minyak naik..lepas raya aidilfitri ni pon...ada harga brg/makanan yg naik..ni bukan PROPA ok..aku alami sendiri...semuanya nak TEKAN pengguna..apa2 mesti PENGGUNA YG TERKESAN...bak kata ayah aku tak guna kalau dpt kenaikan gaji..tup2 lepas tu harga brg2 pon naik..sama jgk...kalau nk bahas pasal ni..bulan depan belom tentu habis..hmm...Sesungguhnya sungguh sedikit sekali manusia bersyukur..bukan aku kata dlm Al-Quran ada...

ps: Semua diatas adalah pandangan penulis sendiri..tiada kaitan dgn yg hidup atau mati..Sekian..

No comments:

Post a Comment