Daisypath Anniversary tickers

my picture!

my picture!

About Me

My photo
chubby ramah pendengar yg setia loyal friend sentimental penyayang

Tuesday, September 17, 2013

Wad bersalin!!!

Assalammualaikum...hai uolsssss! ader ker org yg view blog hamba ni..kikiki...actually nak cakap wad bersalin..kenapa??? ini berikutan peristiwa petang tadi la...sebenarnya aku pi wad bersalin Hospital Taiping ptg td...pi ziarah kakak kwn aku jiran masa dok umah lama dulu...alhamdulillah selamat melahirkan anak lelaki seberat 3.46 malam smlm...sempat jgk jadi anak hari Malaysia..huhuhu...operation sbb baby tido dlm perut..takut lemas lak..first time sebenarnya aku pi wad bersalin..masok ja dlm wad..oohhh...persekitaran hospital mesti la suram skit kan..wall warna putih..bau plak ubat-ubatan..pastu terus rasa semacam...bukan seram..tpi cam 1 perasaaan yg xboleh digambarkan..pheww..pastu terpikiaq ssshh mesti sakit kan nak besalin..tak kira lah bersalin normal/operation...tiba2 teringt masa nk UPSR dulu masa kem motivasi pihak sekolah pasang video melahirkan anak pastu dok dlm gelap pulak dgn background muzik terbaik punya..mmg tersedu-sedan la..masyaallah..mmg sekali tu ja la aku tgk video tu..bukan tak mengenang tpi tak sanggup tgk nk membayangkan saat kelahiran kita didunia ni..mak kita still sanggup walaupon saat kelahiran tu boleh jadi si ibu mati kerana melahirkan...tiba2 insaf sgt begitu besaqnya pengorbanan ibu kita yg melahirkan kita...pastu tertanya-tanya balik diri aku..mcm mana la nnti keadaan aku...hisshh...tak terbayang la...balik td..tnya mak aku..''mak sakit dak bekas operation tu?'' pastu mak aku jwb ''hishh sakit la..rasa pedih sgt''... aku ngn adik aku mmg keluar kot tingkap...by operation..Ya Allah...dlm hati hanya Allah yg tahu...perasaan seorang ibu yg bakal melahirkan anaknya...hmmm..bersyukur sgt kpd Allah...ada ibu bapa seperti mak dan ba' aku...depa rasanya dah korbankan segalanya utk besarkan kami 2 beradik..smpai gemok la..hihihihi...

ps: dah kenapa asyik nk bt benda makan ja aku nih...haishhh...cream puff sedap gk nih..brg ada..ngee..!

No comments:

Post a Comment