Daisypath Anniversary tickers

my picture!

my picture!

About Me

My photo
chubby ramah pendengar yg setia loyal friend sentimental penyayang

Saturday, April 13, 2013

5 mei...

5 mei..??? tentu ada yg dah tau....tiba2 rasa terpanggil pulak nak buat entri nih..kalo yg peka..mesti dah tau apa yg aku nak cakapkan nih..yup..i do..nak cerita pasal satu kertas yg boleh menentukan sesuatu perkara yg tersangat penting..iaitu mengundi pada pilihanraya ke 13 pada 5hb mei ni..yup..mungkin bagi anda..dan anda..dan anda merasakan satu undi tu tak penting..tapi..kerana satu undi anda tu lah yg menyebabkan perubahan yg negatif mungkin kerana disebabkan kealpaan atau sikap tidak peduli anda kp negara yg saya cinta..atau negara Malaysia yg kita cinta..ya.aku dah boleh mengundi utk pertama kalinya..excited jgk la sebenarnya menantikan tarikh tu..terasa yg satu undi dari aku ni sgt penting utk  masa depan negara..yes..i do loving my beloved countries..aku bebas memilih apa yg aku rasakan dpt menjamin masa depan agama,bangsa dan negara tercinta!!!! aku undi yg mana??? ssssshhh..mana boleh bgtau..undi kan rahsia..aku rasa anda dan anda dan anda yg dah cukup umuq tu bawak-bawaklah daftar mengundi..sbb percayalah satu undi anda sgt-sgt berharga..dan yes mmg aku tau ada di antara kita yg kata..arhh..lantak lah buat apa nak mengundi bagi aku sama ja....ohhh..anda sgtlah silap..bak kata orang2 kat sawah padi tu sbb seduit xjadi satu juta chek oiii..huhuhu..tak kiralah dimana kita berada walau dipenghujung dunia sekali pon..tanggungjawab tetap tanggungjawab okay..ni bila spr dah bagi orang2 yg dok obersea mengundi..sikit2 bebenor yg mendaftarnyer..bagi aku benda2 mcm ni perlu ada kesedaran dari diri sendiri..anda cintakan negara anda yg sedia aman sentosa..anda mahu negara kita ni aman hari ni dan selamanya..pergilah mengundi.. asalkan anda dah mengundi semuanya terserah kpd Allah utk menentukan..ni nak tekankan sekali lagi..undi anda sgtlah PENTING!!!! ok..hihihihi..bukan susah pon..mengundi 5 tahun sekali jak..kira raya jgk lah tu sbb tu nama dia pilihan raya....hihihihihihi...

No comments:

Post a Comment