Daisypath Anniversary tickers

my picture!

my picture!

About Me

My photo
chubby ramah pendengar yg setia loyal friend sentimental penyayang

Wednesday, November 20, 2013

Impian tuan punya blog Tea O' Laici.Com

Aku berkeinginan ingin mengusahakan bisnes berkaitan kuih-muih moden mahupun tradisional...ingin memiliki sebuah kedai sederhana comel yg comel berkonsepkan moden kontemporari..voilaaa...ada wallpaper comel..meja kopi 5-6 buah..bajet kedai2 comel2 jer cm tuan dia..hihihihi..verangan sgtt tau..ada DC aka display chiller..ada CC counter cashier..DM display menu..kt bahagia belakang ada bahagian pengeluaran..tapi kedai tu semua memerlukan modal bai..betul la orang kata the first step is the hardest..bila difikirkan balik..mmg pon kan..nk mula langkah pertama tu mmg teramat susah..u know what..tinggi sgt kan angan2 aku tu..so at the beginning aku ingt nk buat bisnes  dari rumah jer..buat secara online..actually aku dh buat pon facebook Talam's House Production...ada la promote kt blog..tapi biasa la..mesti mula2 orang xtau lg kan..so aku dh buat sample bagi orang surau rasa..hihihi..marketing tu..pastu aku dah fikir la semua benda..pasal kalau nk buat bisnes talam ni..mesti la 5-6 jenis kalau nk buka meja tepi jalan..kena ada alatan memasak yg cukup seperti loyang,pengukus besaq..kena ada meja meniaga..payung kalo nk meniaga tepi jalan..dan mesti la kena kenderaan nk usung pi mai pi mai..kena buat flyer tok marketing..tapi bab kenderaan tu big problem..berbulan jgk la aku ambik masa nk pikiaq dari segala aspek...jadi aku dah buat keputusan ianya hanya akan jadi angan2 aku..mungkin suatu hari nanti aku boleh realisasikan menjadi realiti..tiada siapa tahu kan..Allah ja yg tau..insyaallah..




No comments:

Post a Comment