Daisypath Anniversary tickers

my picture!

my picture!

About Me

My photo
chubby ramah pendengar yg setia loyal friend sentimental penyayang

Sunday, May 13, 2012

Teman orang tepen..


Assalammualaikum..huh...dh agak lama dh update blog nih..bukannya apa..cuma sibuk skit la pasai hal nk pindah rumah ni...dgn rumah yg berserabut jadi malas betui aku nk update blog nih..camni cereta dia..actually 18/5 ni my beloved mother Puan Rohani dah tamat perkhidmatan sebagai Asisisstant Nurse..hala...mak aku ni sorg nurse..makna kata dah pencen..so..tepaksa la berpindah balik ke kampung halaman iaitu ke tepen..Simpang,Taiping actually..sejam perjalanan dari quarters yg kami sekeluarga duduk dulu..dah 2 minggu pon kami berpindah ke rumah arwaryarhamah nendaku yg telah meninggal setahun yg lalu..jadi rumah yg kami duduk sekarang ni actually rumah tok aku..rumah kampung la.tapi dah moden skrg..jadik rumah batu..hihihihi.


   Btw,aku dh 3 bulan rasanya jadi penganggur terhormat...bosan gk..cari kerja? dh survey2 ja bru..kerja kt cool blog,popular,kfc..rasa malas pon ada..tpi dok rumah duit xmasyuk..huhuhu..tpi nnti dah kerja kena tinggal plak bila family aku nk pi vacation..skrg ni xboleh pi lagi sbb tunggu renovation dapuq yg xsiap2 lg..ni semua gara2 kontraktor melayu..bukan la nk bukak pekung dada bangsa sendiri tapi nilah realiti..sehari mai..2 minggu xmai..geram sungguh aku..satgi klau bg kt kontraktor lain kata xtolong bangsa sendiri plak..tu yg payah..dah la orang 1 kampung...duit nak laju jaa..kerja lambat siot..dah berbakul-bakul  aku geram..hmmm..kerana nila setitik habis susu sebelanga..bukan nak kata kontraktor melayu xdak yg bagus..tpi bila dah jadi cmni..tobat xpanggil dh..bila dah jadi cmni..bila la bangsa kita nak maju..hmm..



* Harap sgt Malaysia terus aman makmur dan FREE keganasan

No comments:

Post a Comment