Daisypath Anniversary tickers

my picture!

my picture!

About Me

My photo
chubby ramah pendengar yg setia loyal friend sentimental penyayang

Saturday, February 19, 2011

HiDuPkU dUlU dAn kInI

hmmm...skrg ni hidup aku dah tak macam dulu masa kt kampus sebab skrg ni aku dah keja..huhuhu...xdak lah..aku skrg tengah praktikal kat hotel vistana,Penang..dah 2 bulan lebih dah aku kat sini..lagi sebulan lebih ja lagi dah habis praktikal selama 4 bulan aka 1 semester..dan lagi 2 semester aku akan graduate sebagai pelajar UITM Penang..Insyaallah...
tak sangka dah 3 tahun berlalu sejak aku meninggalkan sekolah yang byak mengajar aku sehingga aku jadi macam sekarang ni walaupun belom bekerjaya..tapi Sekolah Menengah Kebangsaan Alor Pongsu telah berjaya membentuk aku sehingga menjadi seperti sekarang ni..membentuk seorang pelajar luar bandar  seperti aku dan 8 orang lagi sahabatku sehingga berjaya menjejak kaki ke menara gading di seluruh malaysia..Ingin aku nak share kat sini..waktu yg paling gembira buat aku adalah masa spm dimana aku berjaya dgn mendapat 7A2B..dan masa hari anugerah tahun 2009 aku dinobatkan pelajar terbaik spm 2008..saat tu tak mungkin aku lupakan sampai bila-bila..walaupun aku bukan budak aliran sains..aku tetap berjaya buktikan aku boleh berjaya..mungkin saat tu jugaklah merupakan detik paling membanggakan buat kedua ibu bapa aku yg tersayang..tak sia-sia mengorbankan segalanya buat aku...
Bercakap pasal 3 tahun hampir berlalu...bulan mei ni aku akan berusia 20 tahun....ha..aku dah 20 tahun????Masyaallah...dah boleh kawin..yahuuuu..hahahha..merepek ja lah aku ni...hihihihih...masih panjang lagi perjalanan hidup aku nih..belajar pon xabis lg..masih byk perlu aku fikirkan untuk masa depan aku...hmm..bercakap tentang masa depan...Diploma Seni Kulinari?????? CHEF is the word for that..bersediakah aku untk menjadi seorang chef?????  dulu mak ngn ba'(pnggilan utk bapa di penang) aku sebenarnya tak berapa setuju masa mula2x aku dapat offer kos culinary arts ni..kata diorg swasta lah..bla bla bla... choice diorg sama ada ikut jejak mak  aku jadi nurse or cikgu...aku tau hati ibu bapa risau..tapi aku tak berminat dan confuse time tu takut tak boleh carry on...akhirnya now lagi 1 tahun aku akan grad in kos ni...hmmm...aku pon still kabur lagi tntg masa depan aku..hanya Allah ja yg tau..rezeki aku kelak...

No comments:

Post a Comment